مسبی

مصرف مواد و داروهای انرژی زا و مرگ های ناگهانی

19 آذر 98 ساعت 11:52
لطفا رای دهید (0 رای)
امروزه شاهد باشگاه های پرورش اندام و افرادی با اندام به ظاهر ورزیده هستیم. خیلی از جوانان و نوجوانان نیز در رویای داشتن اندام عضلانی رو به این باشگاهها می آورند اما غافل از اینکه این عضلات پف کرده نه از ورزش است بلکه اثر مکمل هایی است که همانند دارو عمل می کنند.
مصرف مواد و داروهای انرژی زا و مرگ های ناگهانی

اخیرا از انجمن آترواسکلروز ایران خبری اعلام شد که این مواد نیرو زا باعث سکته قلبی و مرگ های ناگهانی شده است. دکتر مسعود اسلامی نسبت به مصرف داروهای انرژی زا که برای تقویت عضلات در میان جوانان افزایش یافته است هشدار داده و اعلام کرد این مواد تاثیرات سوئی بر قلب بجای می گذارد. همچنین ایشان عنوان کرد برخی از دانشجویان برای بیداری در شب های امتحان از داروهای انرژی زا استفاده می کنند که موجب سکته و یا ایست ناگهانی قلبی می شود. برخی از این داروها که در باشگاهها برای دوپینگ استفاده می شوند باعث تخریب عضلات قلب شده و نارسایی قلبی شدیدی را ایجاد می کنند که نهایتا موجب ایست قلبی و مرگ می شود.همچنین ایشان عنوان کرد قرص های آمفتامین، شیشه، ایکس و از این قبیل داروها قطعا دارای عوارض سخت و شدید قلبی می باشند. همچنین در خصوص کاهش وزن با داروهای گیاهی که بعضا تبلیغات زیادی هم برای آنان می شود و ترکیبات این داروها که تحت عنوان گیاهی نام برده می شوند نیز مشخص نیست و این داروها نیز می توانند موجب مرگ بشوند.

طبق این مطالب پرورش اندام می بایست بر اساس یک برنامه منظم درست و سالم غذایی انجام شود. بسیاری از باشگاه های پرورش اندام با تجویز و فروش مواد نیرو زا و یا به اصطلاح عضله ساز منحصرا در پی کسب منفعت مادی خویش هستند و جوانان بسیاری هم بدون توجه به خطراتی که برایشان دارد با صرف مبالغ زیاد و مصرف این مواد فقط جان و سلامتی خود را به مخاطره می افکنند.

منبع: http://tici.info


امتیاز دهی به مقاله



 
ثبت نظر، سوال و ... :
شما می توانید درباره مصرف مواد و داروهای انرژی زا و مرگ های ناگهانی نظر دهید یا سوال بپرسید:
نام و نام خانوادگی:
ارسال
نظرات (0)
ترتیب