اینترنت توسط چه کسی اختراع شد و چگونه کار می‌کند؟

1400/11/30   01:46
شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که اینترنت، این شبکه وسیع جهانی، چگونه کار می‌کند؟ یا اصلا چه کسی آن را اختراع کرده است؟ در این مقاله تاریخچه اینترنت را با هم می‌خوانیم.
اینترنت توسط چه کسی اختراع شد و چگونه کار می‌کند؟

اینترنت توسط چه کسی اختراع شد؟

علت گستره دامنه فناوری و اینترنت را، نمی توان به فردی خاص نسبت داد؛ اختراع اینترنت حاصل تلاش های بی وقفه ی گروهی از مهندسان، دانشمندان و برنامه نویسان بوده است؛ نیکولا تسلا دانشمند معروف، در اوایل دهه ی 1900 میلادی، به دنبال ایجاد سیستم بدون سیم جهانی بود. دانشمندانی نظیر پائول اوتلت و وان ور بوش نیز، به دنبال ایجاد پایگاهی برای نگه داری داده هایشان بودند؛ اما تا سال1960میلادی، بیشتر نظریه های بالا در حد یک ایده باقی ماند. دانشمندی به نام لک لیدر طرح اتصال کامپیوتر ها را به هم و از طریق یک شبکه مطرح کرد. اولین استفاده از شبکه اینترنت را وزارت دفاع آمریکا بر عهده گرفت. این فناوری تا سال 1970 میلادی پیشرفت چشمگیری داشت. دو دانشمند به نام های رابرت کان و وینتون پرف، اولین شبکه اینترنت را به شکل امروزی راه اندازی کردند. در سال 1990 میلادی نیز اولین شبکه جهانی اینترنت به وجود آمد.

اینترنت چگونه کار می کند؟

زمانی که ما جستجویی را در گوگل انجام می دهیم درخواستی به دیتا سنتر گوگل (عکس آن در پایان مقاله آورده شده است) ارسال می شود؛ اما این سفر چگونه اتفاق می افتد؟

در ساده ترین راه به نظر می رسد که ارتباط دیتاسنتر با ماهواره ای باعث این کار می شود؛ اما باید گفت که این راه مناسب نیست. زیرا این ماهواره حدوداً 35 هزار کیلومتر بالاتر از خط استوا قرار دارد و این اطلاعات، تا به دست شما برسد، باید مسیری حدوداً 70 هزار کیلومتری را طی کند؛ و مسلماً با تاخیری قابل توجه همراه خواهد بود.

در واقع این اتصال توسط کابل های فیبر نوری انجام می شود. کابل های فیبر نوری کابل هایی هستند که تقریبا در سراسر جهان پخش شده اند و اطلاعات درخواستی را از دیتا سنترها به ما منتقل می کنند. شاید برایتان سوال باشد که اصلا دیتاسنتر چیست؟

دیتا سنترها (مرکز داده) سازمان هایی هستند که اطلاعات عظیمی را در خود دارند و هر آنچه که ما در مرورگر ها جستجو می کنیم در واقع توسط این سازمان ها به دست ما می رسد.

کابل های فیبر نوری در طول مسیر حرکتشان ممکن است از مناطق صعب العبور، کوه ها و حتی اقیانوس ها عبور کنند.

حال سوال اینجاست که این اطلاعات چگونه به دست ما می رسد؟

در واقع اطلاعات مربوط به جستجوی ما با سرعت خیلی زیادی از کابل های فیبر نوری عبور می کنند و اگر دستگاه شما با مودم وصل باشد این اطلاعات پس از عبور از داخل کابل ها نهایتاً به دستتان می رسد؛ و اگر با گوشی خود و بدون استفاده از کابل به اینترنت وصل باشیم این اطلاعات توسط دکل ها به صورت امواج الکترومغناطیسی به دستگاه ما می رسند.

امتیاز دهی به مقالهScoring the article
 
ثبت نظر یا سوالRegister comments or questions
نام و نام خانوادگیfirst name and last name
ارسال
نظراتComments   (1)
ترتیب
امیرحسین موسوی کد: 45404

خیلی عالی و مفید

پاسخ
1400/12/12
ans_result_45404
دلار: 62,800تومانبیت کوین: 61,252 دلار
628000
fa