چه کسانی قیمت بلیط هواپیما را تعیین می کنند؟

چه کسانی قیمت بلیط هواپیما را تعیین می کنند؟


تاریخ ویرایش: 4 سال قبل

صاحب آگهی: saat24
تلفن: 02189784124
ایمیل: info at saat??.com
چت با صاحب آگهی

خرید بلیط هواپیما یکی از سریعترین و محبوب ترین راه های سفر به شمار می رود. اما عموم طرفداران این وسیله برای سفر، گاها متوجه تغییرات قیمت بلیط آن در روزهای مختلف سال و حتی ساعات مختلف یک روز می شوند.

اما ممکن است دلیل این تغییرات را ندانند و چنانچه متوجه دلیل آن شوند بتوانند با قیمت های بهتری بلیط خود را تهیه کنند. گاها مسافران در تماس های تلفنی که با پشتیبانی سایت ها برقرار می کنند ریجکت شدن توسط سیستم و تغییر قیمت به هنگام تلاش مجدد برای خرید را فاش اشعار می کنند.

سفرمی جامع ترین سایت و اپلیکیشن سفر ارایه دهنده بلیط هواپیما سیستمی و چارتری، تمامی ایرلاین های داخلی و خارجی فعال در ایران می باشد. این سایت در ابتدا تنها با ارایه خدماتی همچون خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل آغاز به فعالیت نمود و به مرور زمان بلیط اتوبوس و قطار، بیمه مسافرتی و همچنین تور را به محصولات خود اضافه کرد.

گاهی بلیط جت ارزان تر و گاهی بلیط گرانتر می شود. اما دلیل تغییر قیمت بلیط چیست و چگونه این قیمت تعیین می شود؟

به گزارش ساعت 24 نیوز که در ادامه آورده شده توجه کنید:

تعیین گمانه بلیط هواپیما

اگر علاقمندید بدانید قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود بهتر است بدانید بازیگران اصلی دستوردادن قیمت ایرلاین ها و آژانس چارتر کننده می باشند. مطمئنن مسافران یک هواپیما، با توجه به زمان سنج روزگار خرید و سایتی که از آن خرید واحد وزن را انجام داده اند، با قیمت های متفاوتی روبه رو شده اند.

نکته قابل توجه این است که نباید انتظار خرید بلیط جت ارزان را در روزهای پیک سفر داشته باشید! در روزهای پرسفر عموما قیمت تمامی وسایل حمل و حكایت عمومی افزایش میابد و ضمیر اول شخص جمع شاهد تاثیر این سوژه بر روی قیمت بلیط نیز هستیم.

به همین چرایی اگر به دنبال سفری ارزان با هواپیما هستید می توانید بلیط هواپیما ارزان را عزیز فصل های کاهش سفر تهیه کنید. البته به این نکته توجه کنید که قیمت بلیط مروارید روزهای مختلف هفته درون این فصول نیز متفاوت است!

در ایران عموما در نوروز و تابستان نمی توان بلیط ارزان تهیه کرد. این دو فصل با توجه به افزایش مقیاس مهرماه كوك روزهای تعطیلات معروفه و شرعی و همچنین تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بیش ترین گنج مسافرات را در زمین سرزمین میگیرد.

البته با توجه به آزمون ها و تلاش آژانس های مختلف به جهت برندینگ ممکن است گاها بتوانید از کدهای تخفیفی که ارایه می کنند استفاده کنید و کمی هزینه سفرتان را کاهش دهید.

قیمت های متفاوت صندلی های هواپیما

حتما گوهر هنگام خرید بلیط متوجه تفاوت قیمت برای صندلی های مختلف پوشینه یک پرواز شده اید. با کمی بررسی بیشتر متوجه می شوید که کلاس پروازی صندلی ها متفاوت است. عباراتی متماثل اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس به هنگام خرید اینترنتی از سایت را می توانید داخل کنار قیمت مشاهده کنید.

بلیط هواپیما اکونومی، ارزانترین صندلی های یک پرواز را نشان می دهد. هرچند که این قسمت نیز مناسب است اما امکانات کمتری نسبت به قسمت بیزینس دارد.

بلیط هواپیما بیزینس گرانتر از اکونومی به فروش می رسد. البته اختلاف قیمت فاحشی عموما وجود ندارد. با توجه به گرانتر بودن قیمت، مسافران کمتری اقدام به خرید آن می کنند. امکانات آسایشی و منوی غذایی بهتر در این بخش برای مسافران فراهم است.

اما مسافران برای خرید بلیط فرست کلاس، باید هزینه بسیار زیادتری سنخیت به دو قسمت قبلی را متقبل شوند. این قسمت از نظر رفاهی بسیار بالاست و بیشتر شبیه به اقامت در یک هتل لوکس است! بنابراین به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان در این قسمت نباشید.

پروازهای غیر مستقیم

رزرو پروازهای غیر مستقیم راهی برای تهیه بلیط هواپیما ارزان به قلاده می رود. پروازهای غیر مستقیم با توجه به زمان بیشتری که از مسافران میگیرد قوی توقف در چند مسیر، عموما ارزانتر از سایر پروازها می باشند.

تفاوت قیمت بلیط هواپیما سیستمی و چارتری

بلیط هواپیما چارتر

چارتر در لغت به معنی خرید کلی و یا زیاد است. در صنعت گردشگری، برخی از آژانس ها اقدام تایید شدن خرید کلی صندلی های یک هواپیما و یا بخشی از لمحه آه می کنند.

با این کار تعیین قیمت صندلی های هواپیما به دست شرکت چارتر کننده می افتد. سایر آژانس های هواپیمایی نیز برای ارایه بلیط های گاه پرواز باید به چارتر کننده آن مراجعه کنند. اما در بین مردم عموما بلیط های چارتر به پته های ارزان قیمت مرطوب معروف است! به طوریکه فکر می کنند با خرید دم آخر آن، بلیط ارزانتری بدست می آورند.

اما آیا این فرضیه درست است؟ در جواب باید كلام که این موضوع بسته به پسین سفر دارد. درصورتی كه در زمان پیک سفر به قیمت بلیط های چارتری نقشه کنید متوجه نشئه زا و خماربخش شوید که اصلا ارزان نیستند و با نزدیک شدن به روز پرواز و پر شدن صندلی ها قیمت آن افزایش می یابد.

اما در فصل هایی که سفر کم است، امکان دارد با نزدیک شدن به زمان پرواز و خالی ماندن صندلی ها بتوانید بلیط هلكوپتر رخیص تری خریداری کنید.

بلیط هواپیما سیستمی

بلیط های سیستمی عموما گرانتر از بلیط های چارتر هستند. این نوع بلیت ها عموما از ثبات قیمتی بیشتری نسبت به بلیط های چارتر برخوردارند اما در روزهای مختلف هفته و همچنین پیوند به اینکه در یا زمانی بلیت را خریداری میکنید قیمت های متفاوتی را دارد.

خرید بلیط هواپیما ارزان

خرید اینترنتی بلیط بالن این امکان را برای مسافران مهیا کرده است تا بتوانند سایت های مختلف فروش بلیط را بررسی کنند. گاهی كمی از سایت ها قیمت های بسیار ارزانی را در ابتدا نمایش می دهند که با ورود به قسمت پرداخت قیمت تغییر کرده و موجب سرگرانی مسافران می شود.

گاها سایت هایی که اعتبار درستی نیز ندارند اقدام به کلاهبرداری می کنند. بنابراین بسیار مهم است بیزاری سایتی که مورد تایید سازمان هواپیمایی کشور است خرید خود را انجام دهید. برای خرید بلیط با قیمت مناسب و همچنین پشتیبانی خوب تا انتهای سفر می توانید به سایت سفرمی www.safarme.com مراجعه کنید و خریدی امن را تجربه کنید.

 
ثبت نظر یا سوالRegister comments or questions
نام و نام خانوادگیfirst name and last name
ارسال
نظراتComments  (1)
ترتیب
ماهان زکوی کد: 29663

عالی بود

پاسخ
1399/03/15
ans_result_29663
کلمات کلیدی: قیمت بلیط هواپیما
دلار: 61,910تومانبیت کوین: 63,029 دلار
619100
fa