مسبی
نگاهی به مجسمه های بیل وودرو-Bill Woodrow

نگاهی به مجسمه های بیل وودرو-Bill Woodrow

ثبت: 1392/4/26   ویرایش: 1392/4/26
بازديد: 1,634
نویسنده: sana19s

بیل وودرو Bill Woodrow از مجسمه سازانی است که شهرت جهانی کسب نموده و تاکنون موفق به دریافت جوایز بیشمار بین المللی شده است.او در سال 1948 در شهر اکسفوردشایر انگلیس بدنیا آمده است.
بیل وودرو در سال 1980 با خلق مجموعه ای از مجسمه هایی که آنها را از بدنه و پوسته لوازم دورریختنی مورد مصرف در زندگی شهری تهیه کرده بود سبک شخصی خود را مطرح نمود.بیل وودرو در ساخت آثارش همواره سعی کرده است که هویت اصلی مواد مورد استفاده اش حفظ شود و همچنین سیر تحول دادن به مواد مشخص باشد.اغلب کارهایش با اتکا به لوازم دور ریختنی متداول شکل می گیرند مانند اثر Twin-tub with Guitar 1981.در مجموعه ای از آثارش او با تغییر شکل دادن ماهرانه ی وسایل با بریدن و جاسازی قطعات کارش را به یک طراحی سه بعدی تبدیل می کند که گاهی نمودی طنز آمیز به خود می گیرد. تقابل مواد و تصاویر در آثار او مضمونی شاعرنه و توصیف گرایانه دارد .در دیگر آثارش همچنان استفاده از مواد مختلف را بسط داده است درها و کاپوت ماشینهای فرسوده ،لوازم صنعتی دور ریختنی و پارچه ها در آثارش خودنمایی می کنند او همچنین سعی کرده است معانی توصیفی و نمادین آثارش را بسط دهد .برای مثال در اثر -زندگی بر روی زمین- پنج صندلی وینیلی با دوام،یک ماشین لباسشویی ،کاغذ و رنگ بصورت زیرکانه ای به یک صحنه ی تاتر خانگی فی البداهه تبدیل شده اندکه در آن یک ماهی که در پرده روبرو کشیده شده است با کنجکاوی به اثر هنری نظر افکنده است.
اثر دیگر او -سه چرخه و تانک_نمونه ای از کارهایی است که او همچنان با بریدن و وصل کردن ومتحول کردن اثری نمادین را می آفریند.بیننده در مواجهه شدن با اثر تجدید خاطره ی دردناکی دارد ،نظری به شکاف بین سادگی کودکانه و پیچیدگی های انسانهای بالغ. این اثر می تواند همچنین به نوع دیگری خوانده و بسط داده شود پیشرفت تکنولوژی که غیر قابل پیشبینی بوده و همواره نمی تواند مثبت وانسانی تلقی شود.
در کار دیگری از بیل وودروو با عنوان-کوره ی خالی- که کمتر از شیوه ی بردن و وصل کردن استفاده کرده است و در آن گذر به شیوه ی جدیدتر او را می بینینم او با استفاده از یک در، شومینه ای خالی وکارد،چنگال و قاشقی بزرگ که برخی آنرا از لحاظ مضمون مشابه با اثر -همنوع خواری پاییزی-سالوادوور دالی می دانند که دالی آنرا به مناسبت جنگهای داخلی اسپانیا کشیده بود ،بار دیگر بیینده را با صحنه ای نمادین مواجهه می گرداند...
شیوه جدید ش به او آزادی بیشتری در نحوه ی بکارگیری مواد بصورت نمادین را داد.بیل وودرو در این مجموعه آثارش به غیر از استفاده از فلز های پیچانده شده از مواد متنوع تر دیگری استفاده کرده است در اثر -بازگشت به زمین- که در طی اقامت پنج هفته ای خود در سیاتل آمریکا در سال 1988 ساخته شد استفاده از نوارهای برنزی را می بینینم نوارهایی که با پیچ و خمهای خود نمای رودخانه ای را متجلی می کنند که از بالای آسمان دیده می شود و انعکاس نورهای آن در بیل تکه تکه شده روبروی نمایان می شود و در سمت دیگر نوار یادگارهای کوچک برنزی را می بینینم که رودخانه در امتداد آنها در گذر است .توصیف این اثر بسادگی امکان پذیر نیست جاسازی بسیار ساده نواری که نماد رودخانه است شاید در عین حال به آسیب پذیر بودن عناصری دلالت دارد که خاطرات ما را به هم پیوند می دهد.
یکی از جدیدترین کارهای او 1997- ارابه -Chariot-است که به نوعی از لحاظ چیدمان وسایل حرکتی به اثر -سه چرخه و تانک-شباهت دارد .هر دو این آثار با خودداری خاصی نصب شده اند ولی در عین حال بازگوکننده ی تفاوتهایی هستند. دراثر سه چرخه و تانک عناصر استفاده شده در اثر با هم پیوستگی مادی دارند و مفهوم تبدیل شدن را القا می کنند و تنها ار لحاظ ذهنی مفاهیمی از هم جدا هستند سه چرخه ای که به تانک تبدیل می شود و البته در روند این تبدیل شدن تضادی وجود دارد که قابل گفتگو می باشد در اثر Chariotهر کدام از عناصر با ساختار اعیان خود نمایان شده اند.ساختمان بندی منحصر به فرد ارابه ،لاکپشت برنزی. محفظه های شیشه ای هر کدام به وضوح خود را مطرح کرده اند. از لحاظ شیوه کاری و نحوه ی به کارگیری مواد ،هنر بیل وودرو مسیر تحولی را طی کرده است بدین صورت که فرایند سنتز یا تبدیل شدن به شدن تغییر شکل داده ست و هر کدام از مواد به عنوان یک جزء قابل شنایایی هستند.
ولی در عین حال در تمامی کارهای وودرو باز هم کنش بین مواد و پدیده و مفهوم شدن در عین وجود داشتن تضاد وجود دارد که آنرا به شیوه ی چیدمانهای هنری و شاعرانه مطرح کرده است . آثار او با منطقی پویا خودنمایی می کنند و واقعیت با بازی گرفتن مفاهیم متضاد حل نشدنی حاکم می شود.
در یکی از جدیدترین نمایشگاههای وی که در سال 2012 در شهر زوریخ آلمان برگزاز گردید دریکی از اتاقهای گالری او مجسمه ی کتابی- Informer2-را نمایش داده بود که بر روی شاخه های برنزی نصب شده است در واقع شاخه های منشعب شده نمایانگر تفکرات نشات گرفته از کتاب بود این مجسمه با نمودی معلق مفهوم انتظار را القا می کرد و در روبروی این اثر چیدمانی مجسمه ی نیم تنه ی برنزی انسانی متفکر -را قرار داده بود...Revelator2که با استوانه ای به رنگ آبی لاجوردی احاطه شده همانند انسانی که به کتاب چشم دوخته و در تفکرات خود احاطه شده است.او در این نمایشگاه با منجسمه های خود که نمودی شاعرانه داشت مفاهیم اکولوژی،تمدن و ایجاد تعادل بین این دو را مطرح کرده بود.

منابع
http://www.likeyou.com/fr/node/31550


منبع: ُhttp://www.likeyou.com/fr/node/31550

امتیاز دهی به مقاله




نگاهی به مجسمه های بیل وودرو-Bill Woodrow
نگاهی به مجسمه های بیل وودرو-Bill Woodrow
نظرات   (0 نظر)
مرتب سازی بر اساس:

 

شما می توانید درباره نگاهی به مجسمه های بیل وودرو-Bill Woodrow نظر دهید یا سوال بپرسید:

  کد امنیتی

کلمات کلیدی: بیل وودرو ، مجسمه ساز ، مجسمه سازی ، هنر ، شعر ، نقاشی ، گالریفنمایشگاه ، هنر معاصر ، هنرمند
اشتراک گذاری این مطلب در لینکدین   اشتراک گذاری این مطلب در فیس بوک   اشتراک گذاری این مطلب در تویتر   اشتراک گذاری این مطلب در کلوب   اشتراک گذاری این مطلب در گوگل بوک مارک   اشتراک گذاری این مطلب در یاهو   اشتراک گذاری این مطلب در گوگل پلاس وان   ارسال این مطلب به ایمیل دوستان   محبوب کن - فیس نما
اشتراک گذاری