مسبی
نقاشیهای سوزان روتنبرگ 2-Susan_Rothenberg

نقاشیهای سوزان روتنبرگ 2-Susan_Rothenberg

ثبت: 1391/11/30   ویرایش: 1391/11/30
بازديد: 1,431
نویسنده: sana19s

روتنبرگ می گوید:

..داشتم به ماتیس نگاه می کردم و کتابی را در مورد کارهای پیکاسو و ارتباط آن با استودیو نقاشی او خواندم و فکر کردم من استودیوی خودم را خواهم کشید ولی مانند ماتیس با رنگ قرمزکار خواهم کرد. من سمبولیست نیستم و آنچه را که کشیدم بعضی از عناصر تشکیل دهنده ی اتاق من است میزها،بومهای خالی ،رولهای کاغذ،سگهاو خودم.
این دومین پرتره ی شخصییست که می کشم .کار دیگرم نوارهای کاغذی داشت مانند یک ماسک کاغذی عروسک واین یکی بطور وضوح گردن و بازو ندارد فقط لباس و کفش .این همان شخص من است که بطور عریا ن حضور دارد نه در حال کار کردن نه در حال خواندن و نه بازی کردن با سگها تنها حضور من است و همین حد کیفیت فیزیکی دارد که این بوم سفید،میز و میله های فلزی دارند.من هستم در استودیوی خود....من ساعتهای زیادی را در این استودیو سپری می کنم.اتاق من قرمز نیست ولی می خواستم به آن سرزندگی یک مکان گرم و خاصی را بدهم.
کارم ابتدا یک بوم خالی بر روی دیوار بود با نقطه هایی برای چهارپایه، بعد شروع کردم به جایگزینی قطعات اثاث اتاق و سگ. این کار را از طراحی با مداد شروع کردم و بلا فاصله قلم موی کثیفی را برداشتم و طراحی را ادامه دادم تا این پنجره. نمی دانستم میز را چگونه در این فضا بکشم ولی به هرحال کشیدم من همیشه در آخر به فضای کارم توجه می کنم.بعد تی شرت را کشیدم و سپس شلوار را هر چه سریعتر لایه ای از رنگ اکر را روی بوم پهن کردم تا بفهمم چه قرمزهایی را بکشم و بعد شروع به کاربر روی فضاهای بین اشیاء کردم و از 18-15 قرمز متنوع برای فعال سازی قسمتهای مختلف استودیو استفاده کردم.بعد شروع کردم به فهمیدن اینکه چه چیزی باید سفید باشد،چه چیزی باید زرد باشدو چه اندازه رنگ باید این بوم حمل کند تا همان استودیوی قرمز بماند.و در طول روز کار کم کم رشد کرد .در طی کار شما نقاط مرده ای می بینید و آنرا زنده می کنید کمی نارنجی آنجا می گذارید و بعد قسمت دیگری باید دوباره زنده شودو بعد می بیبنید این نقاط عکس العمل خود را نشان می دهند.
روتنبرگ در مصاحبه ی دیگری با مجله ی آرت 21 در مورد سری کارهای -حرکات-خود می گوید:
-......می دانم چیزی تئاتر گونه در کارهایم در جریا ن است ولی مطمئن نیستم که درست فهمیدم.من فکر کردم تا حالا هنرمندان بسیاری فیلمهای خود را ساخته اند و فکر کردم من فیلم خودم را می سازم و آنرا در نقاشیهایم می سازم وبا اموری چون عشق ،مبارزه و عصبانییت آنرا بیان می کنم بعد دوباره فکر کردم چطور است که حرکات بی معنی بکشم که مفهومی ندارند بنابرین من این دو نقاشی را کشیدم و الان چسبیدم به این موضوع.
در جواب اینکه چگونه ممکن است حرکتی بی معنی باشد او می گوید:
خوب یک حرکت معنی دار چه می تواند باشد ؟حدس می زنم وقتی حرکتی مناسب با عملی باشد.وقتی مناسب با هیچ عملی نباشد نوعی بی معنایی در آن هست .مانند این نقاشی که اینجا آویزان است.این یک حرکت بی معنی است.یک جفت لباس و یک بازو که در میان آنان حرکتی را انجام می دهد..
وباز در جواب اینکه این حرکات می توانند معنای زیادی داشته باشند می گوید:
بله ولی من هیچ مفهومی را خود به آن نسبت نمی دهم.من تنها حرکاتی را می یابم و سه بارآنرا می کشم.مردم چیزهای زیادی را در نقاشیهای من می خوانند و من می گویم:چیزهایی که شما فکر می کنید می بینید آن چیزی نیست که من قصد داشتم آنجا باشد.
سوزان روتنبرگ تقریبا هر روز خود را در استودیوی خود در نیومکزیکو می گذراند او می گوید:
.......گاهی مجبور می شوید کتاب گرفته دردستتان را بر زمین اندازید وبه سوی نقاشیتان گام بردارید و می ببینید چیزی در آن اشکال دارد.در این زمان است که میز را بر می گردانم ،لباس نقاشیم را می پوشم و شروع می کنم به کار کردن .گاهی ساعتها چنین می گذرد.
در سال 1998 او مدا ل هنر Skowhegan را از دانشگاه کورنل و در سال 2003 جایزه یRolf Schock را برای نقاشیهایش دریافت کرد .
نقاشیهای روتنبرگ هرچند در طول سالها فعالیت نقاشی تغییراتی مثبت داشته اند ولی تمایلات خلق کمپوزیسیونهای متحرک در وی همچنان ثابت مانده و منعکس کننده ی نوع نگاه هنرمند به در بازسازی دنیای خود از طریق مجموعه ای از تصاویر متحرکی هستند که سناریویی با فضای پیچشی و گرداننده را خلق می کنند در کارهای جدیدتر او به بررسی تکامل حرکات ایستاده می پردازد که در عنوان یکی از آخرین نمایشگاههای وی -Moving in Place- به آن اشاره دارد .در این نمایشگاه بار دیگر مجموعه ای از کارهای وی به نمایش گذاشته شده بودند از کارهای اولیه گرفته تا کارهای جدید که مسیر کاری او را نمایان می کردند .از جمله در کار Cabin Fever که در سال 1976 آن را کار کرده بود و با خطوط مرزی ساده اسب در حال پریدن را نشان می دهد در کارهای دیگر او که مربوط به سالهای 90 -1980 هستند مانند- Folded Budha- , وPin Wheel - -مناظر کنشی با فضای غنی بعد از تغییر مکان او به نیو مکزیکو که از سال 1988 شکل گرفت مانند کار-Accident 2حضور دارند و در جدیدترین آثار او که شامل دستها و بازوان در حال نوسانند همانند عروسکهای جزء به جزء شده که گویی توسط نیروی نامرئی کنترل می شوند دیدگاه ثابت روتنبرک در ضروری دانستن نمایش حرکت وزندگی همچنان پا برجاست و در عین حال کارهای جدید اوچیزهای متفاوتی برای متعجب کردن بیننده در خود دارند. این نمایشگاه که اولین بار در ناریخ 18 اکتبر 2009 تا 3 ژانویه ی 2010در -موزه ی هنرهای مدرن فورت ورت -بر پا بوده است در طول سال در موزه های مختلفی در گردش بوده و قرار است از 15-م اکتبر 2010 تا 9-م ژانویه ی 2011 در موزه ی هنر میامی ( Miami Art Museum ) بر پا باشد.


منابع:

http://artjorjor.blogfa.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Susan_Rothenberg

http://www.speronewestwater.com/cgi-bin/iowa/articles/record.html?record=711

http://blog.art21.org/category/artists/susan-rothenberg

http://www.pbs.org/art21/artists/rothenberg/clip2.html


منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/Susan_Rothenberg

امتیاز دهی به مقاله




نقاشیهای سوزان روتنبرگ 2-Susan_Rothenberg
نقاشیهای سوزان روتنبرگ 2-Susan_Rothenberg
نظرات   (0 نظر)
مرتب سازی بر اساس:

 

شما می توانید درباره نقاشیهای سوزان روتنبرگ 2-Susan_Rothenberg نظر دهید یا سوال بپرسید:

  کد امنیتی

کلمات کلیدی: سوزان روتنبرگ ، هنر ، نقلشی
اشتراک گذاری این مطلب در لینکدین   اشتراک گذاری این مطلب در فیس بوک   اشتراک گذاری این مطلب در تویتر   اشتراک گذاری این مطلب در کلوب   اشتراک گذاری این مطلب در گوگل بوک مارک   اشتراک گذاری این مطلب در یاهو   اشتراک گذاری این مطلب در گوگل پلاس وان   ارسال این مطلب به ایمیل دوستان   محبوب کن - فیس نما
اشتراک گذاری